SummerWithUlrik Kapitel 6

-"Kom." Sa han gav mig en busig blick. Jag kravlade mig upp till sängen och la mig bredvid honom. Han kom närmare och sedan möttes våra läppar, kyssen blev mer intensiv och han rullade mig runt så jag hamnade på rygg. Han kropp trycktes mot min och hans händer letade sig innanför min tröja. Jag tog min hand mot hans bara bröstkorg och föste bort honom.
-"Sov nu" Viskade jag med ett leénde till honom och la mig med ryggen mot honom, han kröp upp närmare mig och hans armar kramade mig bakifrån.
-"Godnatt" Viskade han och släckte lampan.
 
Jag vaknade morgonen därpå av att ett starkt ljus trängde sig igenom gardinerna i Sebbes rum. Motvilligt gick jag upp och tog på mig mjukiskläder, väckte Sebbe och vi åt frukost. Efter det tog jag en dusch, klädde på mig kläderna jag tagit fram igår och sminkade mig lätt. Vi åt lunch med hans familj och efter det hjälpte han mig med att locka mitt hår, sedan hade klockan blivit så pass mycket att det var dags att gå mot Erik. Det var tur att festen skulle hållas inne då det inte var riktigt varmt nog nu maj för att bära shorts ute en längre stund kände jag efter en stunds promenerande. Framme hos Erik blev vi välkommnade av honom och Clara, festfixandet började och snart så kom det även folk hela tiden, väldigt mycket folk mot vad jag trodde, det kändes nästan som hela Göteborg var här. Malin, Frida och Elin kom även och vi skruvade upp musiken och begav oss ut på dansgolvet alla fem för att dansa loss. Mer och mer folk kom och det var proppfullt överallt och vid det här laget hade jag tappat bort dom andra för länge sedan. Det vart jäkligt varmt så jag bestämde mig för att gå ut på altanen en stund för att ta lite luft, så jag trängde mig förbi folkmassan mot altanen. När jag kommit fram till glasdörrarna och precis skulle gå ut så VAFAN? Där ute står Sebbe och kysser Tilda, ni vet hon som både jag och Sebbe känner som också går i nian som han. Iallafall, först känns det bara som jag vill falla ihop men istället kommer ilska fram och jag sliter upp glasdörren.
-"VAD I HELVETE SEBBE?" Han släppte snabbt taget om henne och tittar förvånat på mig. Eftersom jag var så koncentrerad på Sebbe la jag inte märke till att Tilda snabbt försvann in till huset igen, fan då.
-"Ehm Bella.." Jag märkte direkt på honom att han hade druckit, en aning för mycket också.
-"Vad är det du håller på med? Förfan kan jag inte ens lita på dig?!" Jag kunde inte rå för att skrika allt jag sa, jag var bara så himla besviken.
-"Du skriker inte åt mig, fattar du?
Jag kände hur tårarna fylldes i mina ögon och jag brast ut i gråt.
-"Du är en sånn jävla skit när du druckit!" Och där stod vi och skrek ganska så meningslösa saker åt varandra.
-"Hallå, vad händer här?
Jag tittade upp och mötte ett par blågröna ögon. 
-"Lägg dig inte i, gå istället jävla idiot" Sa Sebbe till killen som just hade kommit ut på altanen.
-"Lägg av Sebbe, seriöst det räcker nu" Sa jag och slängde en sur blick mot honom. 
-"Du säger inte åt mig vad jag ska göra och inte" Svarade han och knuffade till mig på axeln. Tårarna kom igen och jag ville bara försvinna.
-"Wow, okej ta det lungt hörre du" Sa killen till Sebbe och flyttade undan mig. "Det är nog bra om du går nu också" La han till.
Men Sebbe stod kvar och var påväg och säga något men jag hann före.
-"Jag vill att du går nu, om du inte går in nu så är vi över föralltid, fattar du det?"
En klump satte sig i halsen och Sebbe vände sig om och gick in. Jag försökte samla mig och torkade bort tårarna från kinden och anade att min mascara var ganska så utkletad, det var då jag kände igen killen, det var ju förihelvete Ulrik. Jag satte mig på altantrappan och hoppades på att även Ulrik skulle gå in och slippa se mig såhär men istället satte han sig bredvid mig. Jag kunde inte rå för att tårarna började rinna igen och Ulrik öppnade sin famn och gav mig en kram. Han lät mig gråta ut mot hans axel och höll om mig. Jag släppte taget om honom och försökte ännu en gång samla mig.
-"Du fick säkert mascara på skjortan, förlåt" sa jag och snyftade till, han log bara mot mig.
-"Ja och om det inte går bort får du köpa en ny" sa han och flinade åt mig och jag kunde inte heller låta bli att skratta.
-"Får jag fråga vad som hände?
-"Min kille Sebbe stod och kysste en tjej när jag kom ut hit" sa jag och tittade ner.
-"Och han är fortfarande din kille?" han höjde på ögonbrynen och tittade förvånat på mig.
-"..ja? Jag antar det, han hade ju druckit. Men just nu vill jag inte ens titta på honom" "Men hur kommer sig det att du är här egentligen?" Jag menar, vad gjorde Ulrik på Eriks fest?
-"Min kompis kände visst Eriks storebror och jag hade inget bättre för mig ikväll så jag hängde på, det ångrar jag inte nu iallfall" Jag förstod inte ritkigt vad han menade med det men istället reste jag mig upp och han gjorde detsamma.
-"Jag måste nog gå nu, jag vill bara komma bort härifrån så fort som möjligt" Sa jag och log. Han kliade sig i nacken och räckte sedan ut sin hand "Ulrik" Jag kunde inte låta bli att skratta lite då det borde vara ganska självklart att jag redan visste vad han hette.
-"Isabella, men kalla mig Bella
-"Det var trevligt att träffas Bella" Sa han och log. Vi gick in igen och han försvann ganska snabbt då det fortfarande var mycket folk kvar.
Jag försökte undvika Sebbe och Tilda medan jag gick runt och försökte hitta Malin, Frida, Elin och Clara.
Egentligen skulle jag sova kvar här med Erik, Sebbe och Clara då min familj var borta och hälsade på min mormor idag och skulle sova där tills imorgon, men just nu så var det inte direkt kvällens höjdpunkt så jag tänkte höra om dom hade lust att hänga med mig hem och sova hos mig istället. Efter en stund så hittade jag dom på dansgolvet.
-"Har ni lust att sova hos mig ikväll, mina föräldrar och Danne är hos mormor, snälla!" Skrek jag för att försöka överrösta musiken.
"Ja visst" fick jag som svar utav alla förutom Clara som såg lite funderande ut men svarade även ja och log måttligt. 
-"Men kan vi gå nu snälla?" Dom ryckte på axlarna och följde med ut till dörren. Clara letade upp Erik för att säga att hon sover hos mig istället och efter en stund var vi påväg mot mig. Ingen sa mycket och jag hade ännu inte gett någon av dom en förklaring. 
-"Har det hänt något Bella?" Sa Frida och tittade på mig med en orolig blick. Vad skulle jag svara?
Jag förstod att jag iallafall inte kunde berätta att jag träffade Ulrik, alla skulle flippa ut och bli sura över att jag fått dom lämna festen han faktiskt var på, så vad kunde vara en bra bortförklaring?
 
 
Kommentera gärna om ni tycker det är bra eller om jag ska ändra något :) 
Kram på er♥

   
 

Kommentarer
Clara säger:

Jätte bra!! Längtar tills nästa kapitel :D

Svar: Taaaaack! <3
Novell/Fanfiction

2013-04-06 | 06:22:11
Emma säger:

Grymt bra kapitel! Vill genast veta vad som kommer att hända sen:)

Svar: Tack så mycket! :))
Novell/Fanfiction

2013-04-06 | 11:55:13
Bloggadress: http://speedkulan.blogspot.se
Sofi säger:

Riktigt bra! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Novell/Fanfiction

2013-04-09 | 17:06:48
anonym säger:

Så bra! När kommer nästa?:)

Svar: Men åh tack! Ska försöka få upp kapitel 7 ikväll om jag hinner, annars blir det imorgon! :)
Novell/Fanfiction

2013-04-11 | 16:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback