SummerWithUlrik Kapitel 5

Jag stod och kollade mobilen några minuter innan jag såg Sebbe på avstånd. Han kom fram och försökte ge mig en kram men jag flyttade mig och gav honom en nedstämd blick. Vi började gå mot honom vilket inte låg så långt bort från Clara. 
Ingen av oss sa någonting utan vi bara gick. Väl framme vid hans hus gick vi in och det verkade som hans föräldrar fortfarande jobbade då huset var tomt. Han gick till vad som såg ut som köket och satte sig ner vid köksbordet och jag följde efter och gjorde detsamma.
-"Så.."
 
Jag gav honom en frågande blick och han såg skyldigt ner i bordet.
-"Förlåt" Mumlade han men det fick mig inte känna något annat än förut.
-"Du ignorerade mig, skäms du över att vara min vänn?" Om det ens var det vi var.
-"Nej?" Svarade han och rynkade pannan. "Jag vet bara inte vad jag gjorde, jag visste inte om du ville att jag skulle visa att vi känner varandra"
Jag fattade inte vad som var en så stor sak av det hela, vi var vänner och? 
-"Alltså va?" Jag kunde inte låta bli att flina lite och sedan fortsatte jag. "Varför skulle jag inte? Sebbe, vad är hela grejen, vi är liksom bara vänner, det är alla?"
-"Hela grejen är att jag vill inte vara vän med dig." Jag spärrade upp ögonen och fattade inte riktigt hur han kunde säga sådär.
-"Jag vill vara mer än vän med dig. Jag vet att det hela är lite sjukt då vi träffats ungefär 3 gånger, men jag kan inte rå för att jag gått och blivit kär i dig." Mumlade han och tittade generat ner i bordet. Jag hann inte svara innan han hade lutat sig fram mot mig och våra läppar möttes i en kyss och jag sveptes med i ögonblicket. Resten av kvällen satt vi på hans rum och bara pratade om varandra och även spelade tv-spel, det blev en del omgångar då jag oftast förlorade och krävde revenge. Jag fick äta med hans famlij vilket vara väldigt mysigt och till sist var klockan mycket och jag bestämde mig för att gå hem. Vid dörröppningen kramade han om mig och gav mig en puss på pannan.
-"Vi ses imorgon" Viskade han och jag log och började promenaden hemåt.

Ungefär 2 månader senare:
Dagarna har flygit iväg och det var redan Maj, Sebbe och jag har haft ett officiellt förhållande i 1 månad och 6 dagar som jag var väldigt lycklig över. Mer och mer har planerats om i sommar och alla Ulrik konserterna och det hade blivit lite ändringar på spelningsdatum så vi kommer nu följa turnén i 6 veckor istället för 4 veckor, dom flesta biljetterna var köpta och tåg/buss resor beställda. Visst skulle det vara tråkigt att lämna Sebbe i mer än en måndad men det tänkte jag inte så mycket på då det här skulle bli något så grymt roligt. 
-"Du då Bella? Kommer du också på lördag, alltså imorn?" Sa Erik tittade frågandes på mig.
-"Va?"
-"I din egen lilla värld som vanligt?" Sa Sebbe retandes och jag puttade till honom i sidan och jag gav honom ett fakeat leénde.
-"På min fest på lördag, alla andra kommer!"
-"Jättegärna!" log jag.
Åh förresten så är Clara och Erik fortfarande tillsammans, det hade dom varit i ca. 3 månader nu och jag önskade att mitt och Sebbe's förhållande skulle skulle passera den tiden någon gång med. 
Snön hade smält för ett tag sen och marken var överdosad med grus, vilket var synd då jag inte kunde ta min longboard till och från skolan. Så istället gick jag där med sällskap av Sebbe, Clara och Erik.
-"Du sover hos mig inatt väll?" Frågade Sebbe och gav ifrån sig en busig blick.
-"Visst" Svarade jag och han la armen om mig. Tillsammans gick vi fyra och planerade festen som Erik skulle ha imorgon. Vi skulle tydligen få hjälpa till och komma lite tidigare så vi hann fixa festen innan alla kom. Vi bestämde att komma runt 7 imorgon och Clara, Erik och Sebbe svängde av. Jag skulle hem och packa innan jag skulle spendera natten hos Sebbe. Jag kom hem och slet upp dörren.
-"Hemma!" Ropade jag . Det hördes stök från köket och jag anade att det var mamma som fixade med maten, så jag klev in i köket och smög upp bakom henne och gav henne sedan en kram.
-"Men unge, ska du skrämma livet ur mig"  Sa hon och skvätte lite vatten på mig och startade då ett vattenkrig.
Även min äldre bror Danne som faktiskt ännu bor hemma deltog även och till sist såg det ut som att det varit en tsunami i vårat kök. Alla tre var fulla av skratt men började sedan suckandes städa upp i köket. Mamma fortsatte med maten och jag och Danne började duka bordet.
-"Mamma, kan jag gå på fest hos Erik imorgon?"
-"Är det verkligen nödvändigt?"
-"Eh ja? Alla andra ska gå, snälla mamma!"
-"Jag tycker hon ska få gå, jag menar ha lite kul och festa loss" Sa Danne med en blinkning mot mig.
-"Ja och det kommer ju från sätt person" Sa mamma med en menande blick mot Danne.
-"Snälla mamma"
-"Ja men okejdå. Men du vet att du inte får dricka eller göra något annat dumt" Sa hon och jag gav henne en frågande blick.
-"Vad tror du om mig egentligen? Jag lovar" Sa jag med ett flin och gav Danne en highfive och mamma bara suckade åt oss. Pappa var inte hemma ikväll då han jobbade nattpasset på Ericsson så det blev bara mamma, jag och Danne under maten.
-"Jo förresten mamma, kan jag sova hos Sebbe inatt?"
-"Varför då?" frågande hon med ett retsamt leénde.
-"För vi ska gå tillsammans till Erik imorgon och hjälpa honom och Clara med festen."
-"Men visst det går bara bra"  Yes, jag älskade hur liksom öppna mina föräldrar var och att dom inte var sådär stränga och inte lät mig göra något, men det krävdes en hel övertalning om att vara borta i 6 veckor för att se Ulrik kan jag ju säga. 
-"Kom ihåg att skydda er bara" Sa Danne mitt i igenting, och oj vad kul han hade tydligen.
-"Men Daniel!" Röt mamma fast man såg att hon inte heller riktigt kunde hålla sig för att skratt. Jag bara suckade åt dom och reste mig från stolen men kunde inte heller dölja ett leénde, jag ställde in tallriken i diskmaskinen och gick upp för trappen till mitt rum för att packa och fundera på vad jag skulle ha på mig till festen imorgon. Efter ett stunds stirrande in i garderoben bestämde jag mig för något enkelt. Ett par levi's shorts med en Boy london t-shirt som jag valde att jag skulle ha instoppad och till det mina Vans, runda solglasögon och en silvrig kedja runt halsen. Efter det vart jag nöjd. Jag började även packa för natten och när jag var klar bara ropade jag hejdå och smällde igen dörren efter mig. Solen hade börjat gått ner när jag gick på vägen hem till Sebbe. Med ca. 10 minuters gående med bla. Wu tang, Frank Ocean och Hoodie Allen i hörlurarna var jag framme hos honom. Han öppnade dörren och omfamnade mig och strök bort en hårslinga från mitt ansikte. Vi gick in och jag hälsade på hans mamma, pappa, storasyster och lillebror och sedan gick vi till hans rum. Det första jag la märke till var nog madrassen som var frambäddad på golvet. Annars har vi alltid sovit hos mig och även alltid delat säng men visst..
-"Det är mamma som har tagit fram den.." Sa han och flinade mot mig. Jag kunde inte låta bli att skratta lite och ställde sedan ner mina saker bredvid madrassen. Vi gick ner och åt kvällsmat tillsammans med resten av hans familj och efteråt tittade vi även på en barnfilm tillsammans med lite snacks. Det här var bara för underbart. Dom andra tänkte gå och lägga sig så vi gjorde detsamma. Efter att ha borstat tänderna och tvättat av sminket gick vi in till rummet, jag bytte om till en stor t-shirt att sova i och la mig sedan utmattat på madrassen och drog täcket över kroppen. Sebbe la sig i sängen med huvudet åt mitt håll och log.
-"Kom." Sa han gav mig en busig blick. Jag kravlade mig upp till sängen och la mig bredvid honom. Han kom närmare och sedan möttes våra läppar, kyssen blev mer intensiv och han rullade mig runt så jag hamnade på rygg. Han kropp trycktes mot min och hans händer letade sig innanför min tröja. Jag tog min hand mot hans bara bröstkorg och föste bort honom.
-"Sov nu" Viskade jag med ett leénde till honom och la mig med ryggen mot honom, han kröp upp närmare mig och hans armar kramade mig bakifrån.
-"Godnatt" Viskade han och släckte lampan.
 

Kommentera gärna vad ni tycker! Och jag lovar er att snaaart så kommer det mer Ulrik! Kram :)
 
             

Kommentarer
Clara säger:

Bästa kapitel <3 lägg ut MEER!! :D

Svar: Men taaaaack sötiiis! Det kommer mer i veckan! :D <3
Novell/Fanfiction

2013-04-02 | 00:23:19
Matilda säger:

Åååå!!! Bäääääääst jue!! :*

Svar: Men åh tack så mycket!! <3
Novell/Fanfiction

2013-04-05 | 18:22:48
Bloggadress: http://ulrikmunther.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback